19 Haziran 2014

YUMURTALI EKMEK KIZARTMASI


İşte size lezzeti aklınızdan çıkmayacak bir tarif daha. Yazarken bile heyecanlandırıyor, kalkıp yapasınız geliyor. Benim favori tarifim ya, o güzel ekmekcikler kızarırken başından ayrılmıyorum. Pişene kadar her anına şahit olmak istiyorum. Gidip gelip bakıyorum. Yemek aşkı nın nasıl bir şey olduğunu bu tarifte daha iyi anlıyorum. 

Önemli bir nokta, ekmekleri kızartırken en küçük ocakta ve en kısık ateşte pişireceksiniz. Biraz zaman alacağını düşünebiliriz fakat kahvaltı soframızı hazırlayana kadar zaten pişmiş olacaklar. Israrla söylüyorum bu tarifi mutlaka deneyin. Afiyet Olsun..




Malzemeler (2 kişilik)

- 4 adet jumbo boy tost ekmeği
- 2 adet yumurta
- Kaşar
- Tuz
- 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 yemek kaşığı tereyağı

Hazırlanışı

Tost ekmeklerinin kalın kenarlarını kesin. İki ekmeğin arasına ince dilimlediğiniz kaşarları koyun. Üçgen şeklinde ortadan ikiye kesin. Bir kase de yumurtaları ve tuzu iyice çırpın. Ekmekler yumurtayı iyice çekene kadar her iki tarafı ıslatın. Teflon tavada yağları iyice kızdırın. Çok kısık ateşte ekmekleri arkalı önlü kızartarak sıcak servis yapın.





Hiç yorum yok: