11 Mayıs 2013

YAPRAK SARMA


Aslında Anneler gününe özel çok güzel bir tatlı yayınlamayı düşünüyordum. Yaptığım yemeklere bakarken birde baktım yaprak sarması. Bundan daha güzel ne yayınlanabilir ki dedim ve hemen paylaşıverdim. Bıkmadan usanmadan güzel elleriyle, tencereler dolusu yaprak sardılar bize büyük emekler vererek. 

Yıllarca yaprak sarmayı öğrenemeyip, sonunda internette yaprak sarma tekniklerini araştırınca o gün bir tencere yaprak sardım. Demek bu kadar kolaymış :-))  Aşağıda standart miktarları veriyorum fakat siz hangi malzemeyi daha çok seviyorsanız onu daha fazla koyabilirsiniz. Mesela ben bol soğanlı, zeytinyağlı, naneli ve ekşi seviyorum. Göz kararı bazı malzemeleri daha çok koyuyorum. Ayrıca sarmanın iç malzemesi tuzu çok fazla çeker, tadına baktığınızda tuzunun biraz fazla olması gerekiyor.  

Yaprak olarak Tokat yaprağı kullandım. Bolu ziyaretimiz sırasında aldığım ve  bir cam kavanozda tamamen doğal yöntemlerle kurutulmuş bir yaprak. Sarması çok kolay ve düzenli yerleştirmişler. Şansım mı bilmiyorum içinden bir tane bozuk yaprak çıkmadı. İnternet ile sipariş de verebilirsiniz. Almak isteyenler, bana mail adresinizi atarsanız linkini gönderebilirim. 

Yaprak sarmasını sevmeyen var mı bilmiyorum ama hayatımız boyunca bıkmayacağımız lezzetlerden. Afiyet Olsun..




Malzemeler
  • 2 su bardağı Pirinç
  • Yarım kg Asma Yaprak
  • 4 adet Kuru Soğan
  • 1 yemek kaşığı Salça
  • 1 tatlı kaşığı Karabiber
  • 1 tatlı kaşığı Yenibahar
  • 1 tatlı kaşığı Tarçın
  • 2 adet Kesme Şeker
  • 1 su bardağı sıcak su
  • 2 yemek kaşığı Kuru nane
  • 1 çay bardağı Zeytinyağı
  • Tuz

Hazırlanışı

Pirinci iyice yıkayıp tuzlu ve sıcak suda iç malzemeleri hazırlayana kadar bekletin.

Soğanı zeytinyağında hafif pembeleştirin. Salçayı ekleyip kokusu çıkana kadar kavurun. Ardından pirinci süzüp tencereye ilave edin. Tane tane olana kadar aralıklarla karıştırın. Sonra diğer tüm malzemeleri ekleyin ve bir bardak sıcak suyu ilave edin. Sıcak su çekince ocaktan alın. Sıcak su ekleyerek sarmamızın daha çabuk pişmesini sağlıyoruz. İç malzememiz hazır.

Salamura yaprakları iyice yıkayın. Tencerenin dibine birer sıra yaprak dizin (sarmanın yanmasını engellemek için) Sonra yaprakları sıra ile sarın. 2 su bardağı sıcak su ekleyin ve bir kapak yardımı ile sarmaların üzerini kapatın ( şişmesini engellemek için) Tencerenin ağzını kapatarak Yaklaşık 40 dakika kadar kısık ateşte pişirin. Pişme aşamasında sürekli kontrol edin. Gerekirse su ilave edin.

Hiç yorum yok: