15 Mart 2013

ISPANAKLI SİMİT


Hafta sonu geliyor. Öğlen yemeğini, yapımı keyifli ve lezzetli bir aperatif ile yapmaya ne dersiniz. Ben iki gün üst üste bu tarifi denedim. İkinci yaptığım da simit biraz yumuşamıştı ve ilk yaptığımın lezzetini alamadım. Kesinlikle taze ve çıtır simit kullanmanızı öneririm. Ben çok beğendim ve keyifle yedim. Afiyet Olsun.....

Malzemeler
  • 1 adet Simit
  • Yarım Kuru Soğan
  • 8-10 yaprak Ispanak
  • 1 yemek kaşığı Zeytin yağı
  • 1 Yumurta
  • 1 Yumurta Sarısı
  • Kaşar
  • Tuz
  • Kırmızı Pul Biber
Hazırlanışı
  1. Soğanı küçük küçük küp şeklinde doğrayın ve zeytinyağında soteleyin.
  2. İnce doğradığınız ıspanakları ekleyip tuz ilave ederek kavurun.
  3. Kavrulan ıspanağı bir müddet ılıması için bekletin ve bir adet yumurtayı ekleyerek karıştırın.
  4. Simidin üst kısmını hafif düzleşecek şekilde kesin. Ispanaklı harcı üzerine yayın.
  5. Kaşarı rendeleyin ve yumurta sarısı ile karıştırarak ıspanaklı harcın üzerine yerleştirin.
  6. Üzerine kırmızı pul biber serpin, fırının ızgara bölümünü açarak kaşarlar eriyip hafif pembeleşinceye kadar pişirin.

Hiç yorum yok: