19 Şubat 2013

ETİMEKLİ TATLI


Füsun Abla'dan :-))

Her hafta bir tatlı sıralamamızı bozmuyoruz ve çok lezzetli bir tatlı ile karışınızdayız. Blogda ilk kez bir yenilik yapıyorum ve  bu tatlıyı benim yapmadığımı söylemek istiyorum. Tatlı Füsun abladan, süslemeler Funda dan :-)) Her ay çok keyifli geçen günümüzde sıra tatlıya geldiğinde bu görüntüyü elbette kaçırmadım ve hemen oracıkta fotoğrafladım. Çok hafif ve gerçekten çok lezzetli bir tatlı. Mutlaka deneyin. Afiyet Olsun...

Not :Bundan sonra gittiğim yerlerde beğendiğim yemeklerin resmini orada çekip blog da yayınlayacağım. Arşivimizi daha da genişletmek ve arkadaşlarımın tariflerini burada yayınlamak çok hoş olacak :-)))




Malzemeler
  • 1 paket Etimek
Şerbeti :
  • 1 su bardağı Şeker
  • 1,5 su bardağı Su
  • 3-4 damla Limon Suyu
Kreması :
  • Yarım litre Süt
  • 4 kaşık Un
  • 1 Vanilya
  • 1 Yumurta
  • 1 yemek kaşığı Margarin yada Tereyağı
Kremanın üzerine : 2 poşet Krem Şanti, 2 su bardağı Süt

Süslemesi :
  • Hindistan Cevizi
Hazırlanışı

Şeker ve suyu kaynatıp şerbeti hazırlayın. Şerbet hazırlandıktan sonra limon suyunu ekleyip bir müddet daha kaynatın. Etimekleri dikdörtgen bir kaba döşeyip, sıcaklığı biraz giden şerbeti etimeklerin üzerine gezdirin.

Süt, un, vanilya ve yumurtayı bir tencerede kaynatıp kremayı hazırlayın. Ocaktan alıp tereyağını ekleyin ve mikser ile çırpın. Hazırladığınız kremayı etimeklerin üzerine dökün.

Krem şanti ve sütü mikser ile çırpın ve kremanın üzerine 3. kat olarak yayın.
Hindistan cevizi ile bolca süsleyerek servis yapın.

Hiç yorum yok: