21 Ocak 2013

FELLAH KÖFTESİ


Adana ve Hatay yörelerinde sıkça yapılan köftelerden biri de Fellah Köftesi.  Öyle tahmin ediyorum ki bu görüntüye kimse hayır diyemez. İnsan farklı şeyler denedikçe daha iyi anlıyor. Ülkemizdeki yemek zenginliği paha biçilemez. Düşünüyorum da, Fransadaki Eyfel kulesini görmek için milyonlar oraya akın ediyor. Yada İngiltere. Tanıtımı biz mi iyi yapamıyoruz bilemiyorum. Sadece şu yemek kültürümüz için bile milyonlarca insanı buralara çekmemiz gerekir. Kaldı ki doğamızın güzelliğini söylemiyorum bile. Şahsen ben bu konuda seve seve görev alabilirim :-)) Milliyetçilik damarım yine kabardı, hemen durdurup tarife geçiyorum :-))) 




Köfte Malzemeleri
  • 2 su bardağı İnce Bulgur
  • Yarım yemek kaşığı Domates Salçası
  • Yarım yemek kaşığı Biber Salçası
  • 2 Yumurta
  • 2 yemek kaşığı Un
  • Kimyon, Karabiber, Nane, Tuz
Domates Sos
  • 2 adet rendelenmiş Domates
  • 1 yemek kaşığı Domates Salçası
  • 2 diş Sarmısak
  • Yarım çay bardağı Su
  • Tuz
Yoğurt Sos
  • 1 kase Yoğurt
  • 2 diş Sarmısak
  • Tuz
Hazırlanışı

Bulguru derin bir kaseye alıp üzerini geçecek kadar kaynar su ekleyin. Üzerini kapatıp 20 dakika kadar bekletin. Bulgurun üzerine diğer malzemeleri de ekleyip iyice yoğurun. Bulgurdan fındıktan biraz büyük parçalar koparıp yuvarlayın. Bunu yaparken elinizi sürekli ıslatın. Yuvarladığınız bulgura parmağınız ile küçük çukurlar açın.

Bir tencerede suyu kaynatın. Köftelerin bir kısmını kaynayan suya ekleyin. Pişen köfteler suyun yüzeyine çıkmaya başlayacaktır. Çıkanları süzgeç ile alın ve servis tabaklarına koyun. Tüm köfteleri bu şekilde pişirin.

Domates sosu için, tüm malzemeleri tavaya koyup, domates ve salçanın kokusu çıkana kadar ve koyulaşana kadar ocakta pişirin. Sarmısağı rendelemek yerine ezerek ekleyelim, kokusu daha güzel çıkar. Ardından köftelerin üzerine ekleyin.

En son sarmısaklı yoğurdu da hazırlayıp, üzerine gezdirin.




1 yorum:

Adsız dedi ki...

Her şey çok lezzetli görünüyor. Ellerinize sağlık...