25 Kasım 2012

STRUDEL


Strudel, Almanların çokça sevdiği ve yaptığı tatlılardan birisi. Hamurunu kendileri yapıyor fakat ben yufka kullandım.

Bu tatlıyı yıllar önce yapmıştım ve çok beğenmiştim. Bu sefer biraz değişiklik yaptım fakat önceki yaptığımın tadı daha güzel olunca sizlerle o tarifi paylaşacağım. 





Malzemeler
  • 3 adet yeşil elma - ekşi olmasın
  • 1 adet yufka
  • Yarım su bardağı şeker
  • 1 poşet vanilya
  • 1 tatlı kaşığı tarçın
  • Yarım su bardağı dövülmüş ceviz
  • 50 gr margarin yada tereyağı

Hazırlanışı

Tencereye soyup rendelediğiniz elmaları koyup, şekeri ekleyin. Şekerler eriyip elmalar biraz pişene kadar ateşte bekletin. Ardından vanilya, tarçın ve cevizi ekleyip ateşten alın, ılımaya bırakın.


Yufkayı tezgahta açıp yarım ay şeklide ikiye katlayın. Erittiğiniz tereyağını yufkaya eşit bir şekilde dağıtın. Hazırladığınız harcı uzunlamasına yayın ve rulo şeklinde katlayın, kenarlarından fazla kalan kısımları içine katlayın. 170 derece fırında üzeri kızırana kadar pişirin.


Piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpiştirip, servis tabağına alın.  

Hiç yorum yok: