15 Kasım 2012

PESTO SOS


Aslında bugün çok lezzetli bir çorba yayınlayacaktım. Fakat bu sos beni o kadar heyecanlandırdı ki önceliği Pesto Sos a ayırdım ve muhtemelen hayatım boyunca ilk sıralarda yerini alacak. Bir çok çeşit yiyeceklerde kullanabileceğiniz çok lezzetli bir sos. Sadece klasik yemekleri yemekten hoşlananlar ne kadar sever bilemem ama, benim gibi tüm dünya mutfaklarına yatkınlığınız varsa çok seveceksiniz.

Pesto sos, İtalyanların baş tacı soslarından biridir. Pizza, sandviç, makarna ve daha bir çok şeyde kullanıyorlar.

Sosu yaptıktan sonra cam kavanoza koyup buzdolabına kaldırın. Elinizin altında her zaman hazır. Muhtemelen kısa süre içinde de bitecektir. İlerleyen günlerde göreceksiniz, pesto soslu tarifleri şimdiden yapmaya başlıyorum.

Bu sosların hazırlarını da bulabilirsiniz, fakat daha sağlıklı olacağı için kendiniz yapın derim.




Malzemeler
  • 1 demet fesleğen ( saplarını ayırın)
  • 3 diş sarmısak
  • 1 paket çam fıstığı
  • 1 yemek kaşığı parmesan peyniri
  • Tuz
  • Karabiber
  • Zeytinyağı (Zeytinyağının miktarını kendiniz ayarlayın, hafif lapa olması gerekiyor, fazla kaçırmamak için azar azar eklemekte fayda var)

Hazırlanışı
  1. Çam fıstıklarını bir tavada hafif kavurun.
  2. Rondaya tüm malzemeleri yukarıdaki resimde gördüğünüz gibi koyup çalıştırın.
  3. Cam kavonaza koyup, buzdolabına kaldırın.

Hiç yorum yok: