7 Ekim 2012

PATATESLİ OMLET



Aslında bu omlet yerine patatesli başka bir ara yemek yayınlayacaktım. Fakat tadı konusunda şüphelerim oldu. Gerçekten lezzetli mi değil mi emin olamadım :( Daha sonra farklı malzemelerle deneyeceğim. Neyse gelelim patatesli omlete.

Tüm öğünler arasında en sevdiğim öğün kahvaltı. Diğer ana yemekler kadar kahvaltı konusunda da araştırmalarımı derinleştireceğim :) Diğer omletlerden farkı tabanında patateslerin oluşu. Ben daha önce patates ile yapma fikrini neden düşünemedim acaba? Patates ile yumurta o kadar güzel birbirini tutuyor ki, keserken dağılmıyor. Patatesleri nasıl dizeceğim? Üzerine yumurtayı nasıl dökeceğim? diye kafanıza takılabileceği ihtimalini de düşünerek, sizin için onun resmini de çektim.


Domatesleri mümkün olduğunca küçük doğrayın. Pişmesi aşamasında fazla zaman olmadığı için ağıza çiğ tadı gelebilir. Ben üşengeçlik yapıp zeytinleri hazır dilimlenmiş aldım. Aldığım markadan mıdır bilmiyorum, tadı biraz yavan geldi.

Pazar kahvaltınız için şimdiden afiyet olsun diyorum. Yerken zevkten dört köşe olacaksınız. Afiyet Olsun :-))))))))




Malzemeler

* 3 orta Patates
* 2 Yumurta (tavanızın büyüklüğüne göre yumurta ve patates adedini ayarlayabilirsiniz)
* Domates
* Biber
* Sucuk
* Kaşar
* Zeytin
* Tuz
* Kekik
* Karabiber

Hazırlanışı

Patatesleri yuvarlak ve orta kalınlıkta kesip kızartın. Patateslerin yumuşaması yeterli, renginin değişmesini beklemeyin. Ardından pişireceğiniz tavaya dizin. Yumurtaları ayrı bir kapta çırpıp biraz tuz ekleyin ve dizdiğiniz patateslerin üzerine gezdirin ve ocağa koyup altını kısın. Üzerine rendelenmiş kaşar, domates, biber, sucuk, zeytinleri düzenli bir şekilde dizin. En son üzerine kekik ve karabiber gezdirip kapağı kapatın. Patateslerin altı kızarana kadar kadar bekleyin. Patatesli Omletimiz hazır....


2 yorum:

Adsız dedi ki...

Haftasonu kahvaltisina kesin yapiyorum:-) yasemin

Unknown dedi ki...

:-)