1 Ekim 2012

CALZONE


Dünya Mutfaklarını da CAFE de sık sık göreceksiniz. Meksika, Fransa, Lübnan, İtalya, Uzak Doğu..... diyerek geçelim Calzoneye...  

Calzoneye bir çeşit İtalyan Pidesi veya Pizzası diyebiliriz. Dev gibi :-) iki kişi bununla rahatlıkla doyabilir.  Yani bizde nasıl adım başı pideciler ve  çeşit çeşit pideler  varsa İtalyada da aynı şekilde. Sebzeli, Sucuk Yumurtalı, Etli ... Kendi damak tadınıza göre iç malzemeyi hazırlayıp pişirebilirsiniz. Ben hazır ekmek hamuru kullandım fakat bir dahaki sefere hamuru kendim hazırlayacağım zira biraz sert oldu. Et düşkünü olduğum için tarifi etli veriyorum.  Bu yemeği mutlaka listenize eklemenizi öneririm.  Buon Appetito!!!


Malzemeler

250 gr kuşbaşı et
1 adet Soğan
Mantar - Dilediğiniz kadar
1 adet Domates
4-5 Sivri Biber
Zeytinyağı 
Karabiber
Kekik
Kaşar
Acıbiber
Tuz

Ayrıca bir adet hazır ekmek hamuru 

Hazırlanışı

Soğanları yemeklik doğrayıp biraz zeytinyağında soteleyin. Etleri ekleyip pişmesini bekleyin. Ardından doğradığınız sivribiberleri ekleyip 2-3 dakika bekletin. Dilimlediğiniz mantarları ve domatesleri ekleyin. Baharatları ekleyip mantarların suyu çekilene kadar pişirin.

Daha sonra masayı unlayıp ekmek hamurunu biraz genişçe açın. Malzemeleri içine ekleyip üzerine rendelenmiş kaşar serpin ve yarım ay şeklinde kapatıp uçlarını bastırarak birleştirin. Bıçak ile hamurun üzerine çizikler atın. Zeytinyağı ve yumurta sarısını karıştırıp fırça ile üzerine sürün ve fırında pişirin.



Hiç yorum yok: