15 Mayıs 2016

TADINA DOYAMADIĞIM BOLLL SEBZELİ OMLETİM...


Öyle bir omlet hazırladım ki, hayatım boyunca aklımdan çıkarmayım ve unutmayım diye tarif defterime, yıldızlı işaretlerle ekledim. İçinde neler yok ki; Sebzenin her çeşidi, yumurta ve son zamanlarda çok araştırıp farklı tariflerini denediğim chia tohumu. Bu mucize tohumun faydalarını bir daha ki yayında anlatacağım çünkü bu harika omletimin önüne geçmesin. 

Özellikle diyet yapanlar bu omleti öğünlerinden eksik etmesinler. Uzuuun bir süre açlık hissetmeyeceksiniz. Bu kocaman görünen omlete iki küçük yumurta kullandım fakat chia tohumunun marifetiyle neredeyse dört yumurta kullanmışım gibi kocaman oldu. Baharat çok sevdiğim için biraz fazla kullandım, tadını da çok güzelleştirdi. Şimdiden Afiyet Olsun...



Malzemeler

-1 küçük yada yarım Havuç
-1 adet Domates
-Küçük bir kase Lor Peyniri
-Taze Soğan
-Maydanoz
-2 adet Mantar
-2 küçük Köy Yumurtası
-Karabiber, Pulbiber, Tuz
-Çok az light Kaşar
-1 tatlı kaşığı Chia Tohumu ve 2 yemek kaşığı süt

Hazırlanışı

Chia tohumunu ve sütü bir kasede karıştırarak şişmesi için 20 dakika bekletin. Kaşar hariç diğer malzemeleri küçük küçük doğrayın ve yumurta ile karıştırarak baharatlarını ekleyin. Chia tohumunu da ilave edin (süt ile birlikte).

Geniş bir tavada çok az tereyağı ve zeytinyağı karışımını eritin ve omleti ilave edin. Altı piştikten sonra omletin yarısına rendelediğiniz kaşarları dizin ve yarım ay olacak şekilde diğer tarafını kaşarların üzerine kapatın. Kaşarlar eriyince sıcak olarak servis yapın. 

 


Hiç yorum yok: