26 Nisan 2016

FRAPPE




Yaz gelince ilk aklıma gelen bu harika içeceğim oluyor. Aslında bu fotoğrafı geçen yıl çekmiştim, telefonu biraz kurcalarken yayınlamayı unuttuğumu farkettim. Hazır yaz da kendini göstermişken yayınlamanın tam zamanı. 

Dondurmaydı, krem şantiydi, marshmallowdu derken kalori değeri oldukça yüksek. Lezzetini bir kenara bırakıyorum bu içeceği yapmaktaki en büyük zevkim konuklarımın gözlerindeki ışıltıyı görmek. Geçen yıl evime TRT çekimi için geldiklerinde onlar mola vermişken, ben doğru mutfağa. Salona elimde Frappelerle geri döndüğümde yüzlerindeki ifadeyi görmek çok heyecan vericiydi.   

Hazır sırası gelmişken en büyük hayalimin gerçek bir cafe açmak olduğunu da itiraf ediyorum. Adı tabiki "Öküzgözü Cafe" :-))))




Malzemeler

-1,5 tatlı kaşığı Nescafe
-Şeker (miktarını zevkinize göre ayarlayabilirsiniz)
-4-5 tatlı kaşığı Su
-Soğuk Süt
-2 adet Buz küpü
-Vanilyalı Dondurma
-Krem Şanti
-Marshmallow


Bir kavanoza nescafe, şeker ve su konularak en az 30 sn çalkalanır. Benim bunun için özel bir karıştırıcım var,aşağıda resmini paylaşıyorum. Onunla hazırladım. Yapımını kolaylaştırıyor. Çalkaladıktan sonra krema kıvamında bir karışım elde edeceksiniz. Servis yapacağınız bardağa 2 parça buz koyun ve üzerine çalkalayarak elde ettiğiniz karışımı ilave edin. Daha sonra 1 yemek kaşığı kadar vanilyalı dondurma ekleyin. Son olarak bardaktan bir parmak kadar eksik olacak şekilde soğuk süt ilave edin. Üzerini Krem Şanti ve Marshmallow ile süsleyin.




Hiç yorum yok: