16 Mart 2015

CENNET ÇAMURU


Kilis yöremize ait çok lezzetli bir tatlı hazırladım. Bu harika tatlıya o kadar güzel bir isim yakıştırmışlar ki; şimdiye kadar duyduğum en enterasan ve hoşuma giden isim oldu. "Cennet Çamuru" :-)   Yapımı son derece pratik. Normalde bu tatlıyı tabağa olduğu gibi dökerek yada tepsiye yayarak hazırlıyorlar fakat ben görsel olarak güzel görünmesi için çember bir kalıp içine bastırarak kalıp ile çıkardım ve üzerini kaymak ile süsledim. Bu tatlının kadayıflarını çok ince kıymak gerekiyor. Yaş kadayıf ile bu işlemi yapmak zor olacağı için size pratik bir öneri de bulunayım. Kadayıfları derin donduruyuca atın ve donana kadar bekleyin. Çıkardıktan sonra elinizle ufalayın. İstediğimiz küçüklükte olacaktır. Ayrıca ben yaparken aşağıda belirttiğim miktarlardan daha az ve göz kararı yaptım. Eşim ve ben afiyetle yedik. Sizin de beğeneceğinizi umuyorum. Afiyet Olsun..





Malzemeler

- 250 gr. Kadayıf
- 50 gr. Tereyağı
- 1 su bardağı ince dövülmüş Antep Fıstığı

Şerbeti için

- 1 su bardağı şeker
- 1 su bardağı su
- 1 tatlı kaşığı limon suyu

Üzeri için : Kaymak

Hazırlanışı

Şerbet için tencerede malzemeleri karıştırın. 10 dakika kadar kaynatın ve ocaktan alıp soğumaya bırakın. Teflon tavada tereyağını eritin. Çok küçük kıyılmış kadayıfları ekleyerek kısık ateşte kavurmaya başlayın. Kadayıfları kıtır kıtır olana kadar kavurun fakat bu arada kadayıfların rengi beyaz kalmalıdır. Kavurma işlemi bittikten sonra ocaktan alın ve fıstıkları ilave ederek karıştırın. Soğuyan şerbeti yavaş yavaş tatlıya ilave edin. Çamur kıvamını alınca tatlımız hazır olacaktır. Üzerini kaymak ile süsleyerek servis yapın.   

Hiç yorum yok: