6 Kasım 2012

FIRINDA SOMON BALIĞI


Somon balığının bende çok ayrı bir yeri var. Sadece tadı ile değil. Doğumlarından başlayan yaşam süreçleride hayranlık uyandırıcı. Somon balıkları sığ akarsulara yumurtalarını bırakırlar. Burada dünyaya gelen somonlar bir süre bu sularda yaşarlar. Daha sonra evlerini terk edip kilometrelerce uzağa, okyanuslara açılırlar. Sonra hiç yollarını şaşırmadan kilometrelerce yol kat edip tekrar doğdukları akarsu yataklarına dönerler. Bunu yaparken suyun tersi yönünde hareket ederler ve metrelerce zıplarlar. İşte televizyonlarda hep gördüğümüz gibi, zıplarlarken bazıları da ayıların yemeği olur. Yani somonların  hedefi, dünyaya ilk geldikleri yerdir.
Şimdi nankörlük yapıp bu harika balıkları yeme vakti :-)))))) Çiğ, füme, fırında hiç farketmiyor. Hepsini büyük bir zevkle yiyorum.  Yine bir restaurant da yemiştim. Rokalı bir salata  ve üzerinde füme somon vardı. Çok lezzetli ve güzeldi. Bir gün oraya yine gidersem tam tarifini alıp burada paylaşacağım.

Ben bu somonu fırında yaptım. Elimde olan tarifleri biraz karıştırdım ve kendim bir sos yaptım. İyi ki yapmışım. Bir kısmını yemeyip ertesi güne ayırdım. Şu an dolapta ve akşam gidip yiyeceğimi bilmek çok güzel bir duygu. Biber salçasının kalitesi de önemli. Bana Adana dan geldi bu salça. Ben hayatımda bu kadar güzel biber salçası yediğimi hatırlamıyorum. Düz ekmeğe bile sürülüp afiyetle yenilebilir. Lütfen vakit yok demeyin ve hazırlayacağımız soslu somunu bir gece dolapta bekletin ki, bu güzel sos somonlara iyice işlesin.

Bu arada Norveç Somonu bulmaya çalışın. Çok daha pembe ve harikalar. Afiyet Olsun... 


Malzemeler

* Malzemelerin miktarı büyük bir dilim için
  • Bir büyük dilim somon
  • Zeytinyağı, 2 yemek kaşığı 
  • Biber Salçası - Sadece renk vermesi yeterli, yemek kaşığının 1/4 ü kadar.
  • Sarmısak - 2 diş
  • Tuz
  • Karabiber
  • Toz Acı biber (çok az)
Hazırlanışı
  1. Cam bir kaseye zeytinyağı, dövülmüş sarmısak, biber salçası, tuz, karabiber, ve toz biberi ekleyin ve iyice karıştırın.
  2. Somon ve hazırladığımız sosu birbirlerine iyice yedirin ve bir gece buzdolabında ağzı kapalı olarak bekletin.
  3. Pişireceğimiz zaman ısıya dayanıklı bir borcama alın. Borcamın ağzını aleminyum folya ile kaplayın, fırına verin.
  4. 20-30 dakika arası fırında pişirin. Çıkarmaya 10 dakika kala aleminyum folyoyu çıkarın ve üzerinin kızarmasını sağlayın.

Hiç yorum yok: