14 Ekim 2012

İNGİLİZ KEKİ


Eveeeet güneşli ve güzel bir Ankara sabahından selamlar. Pazar sabahı erkenden kalktım. Zira gün arkadaşlarımın kahvaltıya gelmesine 3 saat var. Nazlının mamasını veriyorum (benim 6 kg civarındaki kedim), sonra doğru mutfağa. Her misafir öncesi panik halim gene üzerimde. Masalar kuruldu, yemekler yendi, fallara bakıldı :) ve geçen hafta yaptığım keki yayınlamak üzere elimde bilgisayar.

Gelelim İngiliz kekine. İngilizler keki böyle yiyormuş :-) Açıkçası ben İngilterede böyle bir kek yemedim ama doğrudur sanıyorum. Belkide dikkat etmedim. Aslında İngilizlerin mutfak kültürünü çok araştırma fırsatım olmadı. Daha çok hazır yemekler ağırlıkta. Her şeyi marketlerden hazır alıyorlar. Akşam yemeğini hazırlamaları beş dakika. Dondurucudan hoooop fırına :)  Yine de mutfak kültürleri konusunda sizi yanıltmak istemiyorum. Araştırmalarımın sonucunu bir ara paylaşırım. 

Yaptığım kekin içi sarı dışı kahve rengi oluyor. Çok güzel estetik bir görüntüsü var. Fotoğrafı çekerken bir hata yapıp size o halini çekmeyi unuttum.  Şimdi sıra tarifte. Afiyet olsun..

Malzemeler
- 2 yumurta
- 3 kahve fincanı toz şeker
- 2 kahve fincanı sıvı yağ
- 2 kahve fincanı süt
- 5 kahve fincanı un
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya  

Sos
- 2 su bardağı süt
- 3 yemek kaşığı kakao
- 3 yemek kaşığı toz şeker

Üzeri için
Hindistan cevizi

Hazırlanışı

Yumurta ve şekeri mikser ile iyice çırpın. Ardından diğer malzemeri ekleyip tahta bir kaşık ile karıştırarak birbirine yedirin. Geniş bir borcamı yağlayıp kek hamurunu yayın. 170 derece fırında pişirip fırından çıkardıktan sonra soğumaya bırakın. Kekler soğurken sosumuzu hazırlayalım. Salata tabağına kakao, şeker ve sütü alıp iyice karıştırın. Düz ve geniş bir tabağa hindistan cevizlerini yayın. Soğuyan keklerinizi küçük dikdörtgen şeklinde kesin. Her bir keki sosa batırın. Sosa batırma kısmı önemli. Sadece batırıp çıkarın çok fazla bekletmeyin. Aksi halde kekler çok ıslanmaktan parçalanır. Ardından hindistan cevizine bulayıp servis yapacağınız tabağa alın.

Hiç yorum yok: