17 Eylül 2012

NUGGET


Dışarıda hazır satılan nugget ları kesinlikle almıyorum, buna çorbalar da dahil. Markete gittiğimde sepetim ağırlıklı olarak sağlıklı şeylerden oluşuyor. Hastalıkların bu kadar çok arttığı zamanda kendimizi ne kadar korursak o kadar iyi sanırım. Neyse şimdi gelelim Nugget a. Çocuklarında çok seveceği güzel bir yemek oldu. Yaptıktan sonra bir kısmını yemeyip dolaba kaldırdım. Ertesi gün buzdolabından çıkarıp soğuk soğuk yemek bile çok güzeldi. Bu noktada biraz tereddüt edip içimden geçiriyorum. Ben çok mu açım yoksa gerçekten güzeller mi?  Yaparken bir kaç trick var, onlara dikkat ederseniz daha güzel olur nuggetcıklar. Birincisi tavukları hazırlayacağınız sos içinde bir gece bekletin. Bu önemli çünkü tavuklar ve baharatlar birbirine iyice geçiyor. İkincisi tavukları benim yaptığım gibi küçük doğramayın ve kuruma ihtimaline karşı fazla kızartmayın, hafif pembeleşse yeter. Trick leride bitirdik. Şimdi sıra hazırlamada..... 

Malzemeler
Yarım kilo tavuk kuşbaşı 

Terbiyesi için
Yarım çay bardağı süt
yarım çay bardağı zeytinyağı
Tuz, kekik, kimyon, yenibahar, kırmızı biber

Tavukları bulamak için
6 Kaşık mısır unu
2 kaşık nişasta


İrice doğranmış kuşbaşını süt, zeytinyağı ve baharatlar ile iyice harmanlayıp bir gece buzdolabında bekletin.

Mısır unu ve nişastayı iyice harmanlayın ve beklettiğiniz tavuklara bulayıp, az yağda kızartın.

Afiyet olsun :)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

KFC ye AFC rakip gelmis. Lezzetine sozumuz yok gorunusune gore.