11 Ocak 2013

HAVUÇLU MUFFIN KEK


Ben bu harika kekleri nasıl yayınlamayı unuturum :( bilemiyorum ama olmuş işte. Tabi ki görünce heyecanlandım ve anında yayınladım. Yumuşacık ve çok lezzetliler. Doğa nın en büyük armağanlarından ve benim bir numaralı baharatım Tarçın, sanki keklerin lezzetine lezzet katsın diye yaratılmışlar. 

Ayrıca bu kalıplardan eminim çoğu evde vardır, yoksa mutlaka edinin. Kalıptan rahat çıkması için biraz soğumasını bekleyin. Afiyet Olsun.....



Malzemeler
  • 2 Yumurta
  • 1 çay bardağı Toz Şeker
  • 2 yemek kaşığı Bal
  • 1 çay bardağı Süt
  • 1 tatlı kaşığı Tarçın
  • Yarım çay bardağı Sıvı Yağ
  • 2 adet Havuç
  • 1 paket Kabartma Tozu
  • 1 paket Vanilya
  • 3 çay bardağı Un
  • Ceviz
Üzeri için
  • Çikolata parçaları

Hazırlanışı
  1. Şeker ve yumurtayı mikser ile  krema rengini alıncaya kadar çırpın.
  2. Ardından sıvı malzemeleri ekleyip, tahta kaşık ile karıştırın. Daha sonra kuru malzemeleri ekleyin ve tahta kaşık ile tekrar karıştırın.
  3. En son rendenin ince kısmı ile rendelediğiniz havucu ve iri parçalar halinde dövülmüş cevizi ekleyin ve muffin kalıplarına paylaştırın.
  4. Üzerine çikolata parçaları serpiştirip, 170 dereceye ayarladığınız fırında pişirin.

Hiç yorum yok: