4 Kasım 2012

PANDİSPANYA KEKİ VE PÜF NOKTALARI


Pandispanya keklerini eğer acelem yoksa kendim yapıyorum. Acil bir misafir gelirse hazır tercih ediyorum. Püf noktalarını aşağıda altını çizerek belirttim. Afiyet Olsun...

Malzemeler
  • 5 Yumurta
  • 1 su bardağı toz şeker
  • 1,5 su bardağı un
  • 1 paket Kabartma tozu
  • 1 Vanilya
  • 1 limon kabuğu rendesi
  • 1 tutam tuz
  • Yarım su bardağı sıvıyağ

Hazırlanışı
  1. İlk önce limon kabuklarını rendenin en ince kısmı ile rendeleyin.
  2. Toz şekerlerini rendelenmiş limonlara katıp elinizle iyice ovalayın. Bu aşamada limon iyice malzemelere geçecek ve buram buram limon kokuları etrafa yayılacak.
  3. Yumurtaların sarısı ve beyazını çırpmak için ayrı kaplara koyun. (Beyazı çırparken cam kase kullanın.)
  4. Yumartaların beyazına bir tutam tuz ilave edin rengi beyaz olana kadar mikser ile çırpın. Ardından şekerin yarısını ilave edilip çırpmaya devam edin. 
  5. Yumurtaların sarısına geri kalan toz şekerini de ilave edip, krema halini alana kadar mikser ile çırpın ve şekerin erimesini sağlayın.
  6. Daha sonra her iki yumurtayı birbirine ekleyip üzerine unu eleyin. Vanilya, kabartma tozu, sıvıyağ ekleyip tahta kaşık ile karıştırın. Metal kaşıklar kabarmayı önler. Çok fazla karıştırırsak fazla kabarmazlar.
  7. Malzemeleri yağladığınız kelepçeli bir kek kalıbına aktarıp fırında kabarana kadar pişirin. Ben 20 cm çapında kek kalıbı kullandım.  
  8. Kakaolu yapılacaksa 25 gr. kakao eklenir

Hiç yorum yok: